بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ

Buang kerja

Hai , skang nie dah masuk mac . lamae gile tak ader citer bukan tak nak tulis ape2 tapi masalah bertimpa-timpa. zaman slang sume orang kena buang kerja termasuk la suami. Faham2 jelah bile anak dah bertambah , ekonomi meningkat, barang makin mahal macam mana nak hidup bile pendapatan hanya cukup untuk sorang je . hutang pun tak lepas nak bayar.

Saat ini memang getir, aku alami apa yang tak pernah aku sangka langsung akan terjadi. tapi ALLAH Maha Mengetahui kami sekeluaraga di uji. Tapi kini aku baru sahaja stabil dari masalah yang melanda. Alhamduliilah suamiku dah bekerja semula. Pendapatan boleh menampung hidup kami namun terpaksa juga bekorban, anak2 terpaksa aku hantar ke kampung. Suami bekerja shif tidak seperti dulu satu ofis dengan ku. Kini aku harus berdiri sendiri. Aku x pandai bawak kereta. Aku baru nak ambik lesen.Aku pegi kerja naik motor. Sebab itu je yang aku tahu . tapi selepas nie bile dah ader lesen kereta barulah aku ambik anak2 aku semula . barulah senang nak ambik dan hantar diorang dari nursery.


masa mula2 benda nie jadi hampir nak pengsan aku. Hubunngan aku dan suamipun hampir teruji namun berkat kasih sayang dan iman yang masih ade kat dada nie. Kami muhasabah diri bersama dan akhirnya kami tempuh dengan tenang. hingga saat ini . Alhamdulillah.

0 ulasan: